23 augusti, 2011

Back on track

Efter ett långt sommaruppehåll har jag kommit igång med scrappandet igen. I helgen satt jag och Tanja och scrappade ihop. Jag gjorde två layouter och ett kort.

After a long summer break I started to scrap again. This weekend me and my friend Tanja scrapped together. I made two layouts and one card.

Den första layouten handlar om en underbar vinterdag på isen i februari i år. Jag använde blandade papper. Jag har en tanke att försöka göra åt det jag har innan jag köper på mig nytt. Jag får se hur länge jag klarar av det... Färgerna valde jag då de passade ihop med fotona så bra. Tyvärr ger fotona inte färgen rättvisa, det var svårt med ljuset.

The first layout is about a wonderful winter day at the ice in February this year. I used mixed papers. I am trying to take what I have at home before I do some more shopping. I am not sure I will make it... I chose the colours as they matched the photos. Unfortunately the photo does not make the colours justice, I had some problem with the light .

På hal is / On thin ice



Den andra layouten handlar om hur galen min son är i kräftor. Här fick bilden tala för sig själv så layouten blev ganska enkel.

The second layout is about how my son is crazy about crayfish. I let the photo speak for itself and made the LO rather simple.

Galen i kräftor / Crazy about crayfish



Kortet är gjort av pappren "Skärgårdsliv" från Majas Design. Det temat passade perfekt då min moster ska flytta ihop med en man som äger en segelbåt, vilken de tillbringar mycket av sin lediga tid i.

I made the card of paper "Skärgårdsliv" (= life at the archipelago) from Majas Design. This theme was perfect as my aunt is moving together with a man who owns a sailboat, which they spend much of their free time in.

Mot nya äventyr / Towards new adventures

 



Kortet inspirerades av / the card is inspired by Pictures2pages - Use your tool challenge at MSW.

2 kommentarer:

Malin/malwa sa...

Härliga layouter och läckert kort! Är det en Spellbinder du använt till kortet?

Charlotte sa...

japp, det är det. Hade inte tänkt på innan att man kan vända den som en romb, bara sett den som en kvadrat :)