16 mars, 2011

Du är en pärla / You are a jewel

Imorgon kommer min underbara mamma upp med buss för att ta hand om barnen när jag ska på fest och maken är bortrest. Det minsta jag kan ge för att visa min tacksamhet är ett kort. Jag valde återigen papper från "Sagan om våren" men den här gången utan påsktema :) Jag färgade in kanterna som jag rev lite för att få en vintage-stil. Skar ut och embossade en ram med min nya Disney starframe cut die & emboss folder, i två olika papper. Använde sedan ramen från det ena och innerdelen på det andra och pusslade ihop dessa. Jag stämplade texten med clearstamps från You Do, lite mer distressing och satte dit en spetsrosett - från en bit spets som jag fick av mamma en gång :) Tänk vad bra att återanvända! En pärla från dotterns pärlburk fick förstärka texten.


Tomorrow, my wonderful mom is coming up with the bus to take care of the kids when I'm going to a party and my husband is away. The least I can give to show my gratitude is a card. Again I chose paper from "The fairytale of spring", but this time without the Easter theme :)  I inked the edges that I tore a little to get a vintage style. I cut out and embossed a frame with my new Disney star frame die cut & emboss folder, in two different papers. Then I used the framework of one paper and the inner part of the second andput them together like puzzle pieces. I stamped the text with clearstamps from You Do, made a little more distressing and a lace bow - from a piece of lace my mother gave me once :) Isn´t it good to recycle! A pearl from my daughters bead jar reinforces the text.


Inga kommentarer: