19 februari, 2011

Seljalandsfoss

Den här LO´n handlar om mitt första möte med ett riktigt vattenfall. På Island finns detta magnifika vattenfall som man kan gå både framför och bakom. LO´n är inspirerad av MSW Sketch-A-Thon dag 13-skiss som jag vände på. Utmaningen var att få med tyg, filt eller foam/skumgummi. Jag valde en bit tyg som får illustrera vatten och eld, som är Islands tema, och bokstäver i skumgummi.Garnet är en bit av ett yllegarn som jag köpte där. Någon gång ska det bli något annat än en nystan... Jag har medvetet valt att blanda varma och kalla färger för att följa "eld och vatten"-temat.

This LO is about my first meeting with a real waterfall. This magnificent waterfall is located on Iceland, and you can walk both in front of it and behind it. The LO is inspired by MSW Sketch-A-Thon day 13-sketch. I turned the sketch. The challenge was to put some fabrics, felt or foam on it. I choose a piece of fabric that can illustrate water and fire, Icelands theme, and the letters are foamletters. The yarn is a piece of woolen yarn that I bought on Iceland. Sometime I will make something of it... I choose to mix warm and cold colours to follow the "water and fire"-theme.



1 kommentar:

GinniG sa...

Beautiful pictures Lotte! And GREAT job with the sketch!!! Love getting to know you at MSW! :)