23 februari, 2011

Tre kort / Three cards

Sista skissen är utlagd nu på MSW men jag har inte hunnit ikapp. Som tur är har jag till den 3 mars på mig att hinna klart. Tre kort och två layouter har det blivit de senaste dagarna. De senare är inte riktigt klara än, kanske jag hinner ikväll.

The last sketch is now uploaded at MSW but I am not there yet. Luckily I´ve got until March 3rd to get finished. The last days I made three cards two LO´s. The LO´s are not quite finished yet, maybe I´ll do it this evening.

Skissen för dag 12:
The sketch for day 12:


Utmaningen var att använda filt, tyg eller skumgummi någonstans på kortet. Jag valde ett tyg i smalspårig manchester och ett papper med sammetsstruktur. För att få kortet mer enhetligt valde jag att lägga ramar med glitter stickles och kanterna är infärgade med rött.
The challenge was to use filt, fabric or foam. I chose a fabric of narrow gauge corduroy and a paper with a velvety structure. The frames are made by glitter stickles and the edges are inked with red.





Skiss dag 17:
Sketch day 17:

Utmaningen var att använda färgerna turkos, rosa gul/lime och vitt. Jag vände på skissen, embossade papperet och färgade in med guldglitter, satte fast en pappersblomma och använde mig av bl.a. washitejp och pearlmaker. Jag stansade ut hjärtan i cuttlebugen och la på ett lager clearmarker och sedan glitterpulver. Jag använde även häftkuddar för att få en 3D-effekt. Resultatet blev det här:
The challenge was to use the colours turqouise, pink, yellow/lime and white. I turned the sketch, embossed the paper and inked it with golden glitter-colour, I put on a paperflower, used washitape and pearlmaker. I cut out hearts in the cuttlebug and put on a layer with clearmarker and after that glitterpowder. I used glue dots for a 3D-effect.  And here is the result:



Skiss dag 19 hade inget särskild utmaning. Skissen såg ut så här:
The sketch for day 19 looked like this and had no special challenge:


Min tolkning blev ett välkomstkort till våra nya grannar:
My version is a welcome-card to our new neighbours:

Inga kommentarer: